Dne 13.4.2016 vstoupil v platnost zákon č. 112/2016 Sb. o Elektronické Evidenci Tržeb (EET).
- Jak to bude fungovat?
- Co se odesílá na MF?
- Co bude ke splnění povinosti EET potřebovat?
- Jak získát autentizační údaje?
- Co jsou to autentizační údaje?
- Od kdy musím EET mít?
Jak EET bude fungovat
V okamžiku kdy podnikající subjekt (právnická, fyzická osoba) přijme finance za prodej zboží, služby atd. v hotovosti, platební kartou, šekem, směnkou, nebo platbou z e-peněženky musí tuto informaci sdělit Ministerstvu Financí (MF) elektronickou podobou a to tak že odešle datový soubor ve formátu XML, tento datový soubor MF zaregistruje, ověří a zašle zpět datový soubor s unikátním kódem, který se vytiskne na účtence. Tuto transakci si budou moci zákazníci na základě vygenerovaného fiskálního kódu na účtence ověřit nastránkách MF a zkontrolovat, že jejich platba je zaevidována na MF.
Co se odesílá na MF (Ministerstvo financí)
- daňové identifikační číslo poplatníka
- fiskální identifikační kód
- označení provozovny ve které je tržba uskutečněna
- označeí pokladního místa – zařízení
- pořadové číslo účtenky
- datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky
- celková částka tržby
- bezpečnostní kód poplatníka
- udaj jednáli se o tržbu běžnou či zjednodušenou
Co bude ke splnění povinosti EET potřebovat?
- zařízení které bude schopno odeslat datovou spravu MF, přijmout zpět fiskální identifikačni kód a tento kód vytisknout na účtence
- autentizační údaje od Ministerstva Financí
- připojeni k internetu
- oznámení zákazníkům, že podléhá povinosti EET a v jakém režimu ( běžném režimu nebo zjednodušeném)
Jak získát autentizační údaje?
- jedna z variant je osobní návštěva u vašeho správce daně – okamžitě obdržíte všechny potřebné údaje v zapečetěné obálce
- druhá varianta je odeslání žádosti elektronicky na portálu správce daně pomocí přihlašovacích údajů k datové schrance – autentizační údaje Vám budou zaslány do Vaší datové schránky bez zbytečného odkladu
- po obdržení autentizačních údajů se budete moci přihlásit na portál správce daně a zde si musíte zaregistrovat své provozovny nebo prodejní místa a to včetně e-shopu a poté vygenerovat bezpečnostní certifikáty
Co jsou to autentizační údaje?
- přihlašovací údaje na portál správce daně, které jsou primárně tvořeny uživatelským jménem a heslem
- autentizační údaje slouží k přihlášení na portál správce daně
- po přihlášení si bude podnikatel na portále spravovat své certifikáty a údaje pro správu evidence tržeb, zejména pak údaje o provozovnách
- od 1.září 2016 – se začnou přidělovat autentizační údaje a certifikáty
- od 1.prosince – začátek evidenční platnosti pro první fázy (pohostinstvi, ubytování, jídelny atd)
Celé znění zákona č. 112/2016 Sb. o Elektronické Evidenci Tržeb (EET) ZDE